Сертифікація Украероруху на фінішній: чи означає це, що аеропорт «Ужгород» невдовзі запрацює?

Сертифікація Украероруху на фінішній: чи означає це, що аеропорт «Ужгород» невдовзі запрацює?
Сьогодні в Ужгороді відбулася зустріч представників Європейського агентства авіаційної безпеки (EASA) Пола Харві, Еріка Чемброя, Манфреда Дірофа та фахівців різних підрозділів Украероруху. Разом з представниками від Закарпаття оглянули територію міжнародного аеропорту «Ужгород», питання відновлення роботи якого сьогодні – найактуальніше. Журналісти Uzhgorod.net.ua дізналися більше про перспективи.

 

Про роботу комісії депутат Андрій Андріїв написав на своїй сторінці в соціальній мережі Фейсбук: «Сьогодні разом із головою Закарпатської ОДА Геннадієм Москалем та директором Департаменту інфраструктури Закарпатської ОДА Едуардом Маляром зустрічалися з представниками Європейського агентства авіаційної безпеки (EASA) та фахівцями різних підрозділів «Украероруху». Оглядали Міжнародний аеропорт «Ужгород» – злітно-посадкову смугу, приміщення, обладнання. На кону – питання відновлення роботи нашого летовища. Нагадаю: наразі триває завершальний етап у проведенні сертифікації «Украероруху» як провайдера аеронавігаційного обслуговування України, який зможе надавати послуги згідно з нормами ЄС на території Словаччини. Попередньо, до 16 листопада цього року має бути висновок. Сподіваюся, що спільними зусиллями зрушимо питання з мертвої точки, і туристичне Закарпаття знову буде мати регулярне авіасполучення зі столицею та іншими містами нашої держави».

Геннадій Москаль розповів європейським експертам про те, наскільки важливо відновити для Закарпатської області роботу аеропорту – без авіасполучення вся область наче відрізана від  світу. «Закарпаття – туристична область № 1 в Україні, у нас численні санаторії, бази відпочинку, гірськолижні витяги. Без авіасполучення галузь просто перебуває в колапсі, немає швидкого зв'язку зі столицею, сюди не прилітають туристи», – наголосив Москаль.

Голова облдержадміністрації також розповів представникам EASA про роботи, які були здійснені на території аеропорту впродовж останнього часу.  

Що ж роблять аудитори?

Едуард Маляр каже, що робота за програмою аудиторів EASA полягає у проведенні перевірок «Украероруху» в цілому, окремо Львівського РСП та Закарпатської служби ОПР в аеропорті «Ужгород». Загалом, це саме з ініціативи голови обласної адміністрації підписали спільний лист у вересні 2018 року, щоб до нас приїхали фахівці для проведення аудиту.

Едуард Маляр погоджується на коротеньке бліц-інтерв’ю (все, що встигаємо, поспішаючи, щоб не заважати роботі комісії. – Авт.)

-        Едуарде Миколайовичу, як вважаєте, які шанси на проходження аудиту?

-        Якби Україна не була готова, ми б заявку не подавали.

-        За чий рахунок він проводиться?

-        Кошти на це виділили з державного бюджету – йдеться про близько 55 тисяч євро. Тобто, аудит офіційний. Але головне, що це вперше такий аудит країни, яка не є членом ЄС.

-        Що дасть нам ця процедура?

-        Можливість обслуговувати повітряні судна на території іншої держави, фактично це розв’язує руки Україні, яка зможе діяти як член ЄС у цій галузі.

-        Які дії комісії після огляду летовища?

-        Сьогодні представники комісії будуть писати висновок, завтра його погоджуватимуть у Львові. Якщо будуть якісь зауваження, маємо їх усунути, і після того буде прийнято рішення, чи відповідає український провайдер вимогам Європейського союзу, щоб обслуговувати повітряні судна на території Словаччини.

-        Якого обладнання не вистачає аеропорту для повноцінної роботи?

-        Зауважу, що в Закарпатті діє програма підтримки аеропорту «Ужгород», у рамках якої область намагається фінансувати летовище. З того, що потрібно: вкрай необхідно придбати нову світлосигнальну систему – вогні підходу літака до смуги. Вони будуть використовуватися й на території Словаччини, тому, відповідно, нам потрібно мати дозвіл використання повітряного простору й дозвіл на розміщення вогнів підходу. Йдеться про відстань в 600 метрів по центральній осі. На території Ужгорода 300 метрів, уже далі – Словаччина, фактично – поля. У разі погодження всіх дозволів, наші працівники будуть мати спеціальний допуск до сусідів і доглядатимуть систему, як це було й раніше.

-        Чи надходить  нашому летовищу якась допомога зі столиці? Знаю, що багато аеропортів в Україні дотують у рамках спеціальної програми…

-        Минулої середи «Украерорух» завіз нове обладнання (ДМЄ), за допомогою якого злітатимуть і сідатимуть літаки.  

-        Уявімо картину: аеропорт «Ужгород» запрацював і є шалений попит на перельоти. Яка пропускна спроможність цього об’єкта?  

-        Наша пропускна спроможність – 100 пасажирів на годину. Щодві години в Ужгороді може сідати «Боїнг». Проте якщо говорити про реалії, то наразі першочергово маємо відновити сполучення з Києвом. Можна починати з літаків Embraer, що розраховані десь на сотню місць. А чи буде попит? Я сподіваюся, що буде. Судіть самі: квитки на залізницю купити складно, вони постійно дорожчають, багато закарпатців їдуть у Львів, а звідти летять у Київ. Ну, і плюс є міжнародне сполучення. Тож сподіваємося!

uzhgorod.net.ua

 

15 листопада 2018р.
-->

До теми

Коментарі:

  1. СМЕРШ 2018-11-16 / 08:36:58

    Є таке прислівя - дурень думкою багатіє це про перспективи аеропорту. Навіть якщо буде сертифікація то це ще не все. Внутрішня структура аеропорту не готова до нормальної роботи через відсутність сертифікованого персоналу, сертифікованої спецтехніки, надійної системи охорони і т.п. Пасажирський термінал зроблений неправильно і незручний як для пасажирів так і для інших спецструктур. Вокзал взагалі не витримує критики. Щасливого Вам польоту!