Електронний квиток в Ужгороді: як працюватиме, де купувати і чим вигода громаді?

Ігор Іванович відзначив, що місто працювало над втіленням цього проєкту кілька років, адже електронний квиток – це вимога часу. На доручення міського голови Богдана Андріїва фахівці міської ради вивчали досвід інших міст, відвідували презентації різних систем електронного обліку. У жовтні 2018 року було визначено оператора автоматизованої системи обліку оплати проїзду на міських автобусних маршрутах загального користування, переможцем став державний «ПриватБанк». Впровадити систему могли наприкінці минулого року, але банк оголосив, що має нову розробку, більш сучасну, вона не використовується у жодному з українських міст, є унікальною та зручною у користуванні. Нова технологія дозволить жителям і гостям Ужгорода оплачувати проїзд будь-яким зручним способом – картками, смартфонами (через Google Pay або Apple Pay), через банківський додаток або ж за допомогою одноразового QR-квитка. Сервіс друку QR-квитків вже працює в pos-терміналах «ПриватБанку» у більшості торгових точок Ужгорода, загалом їх є 1280. Придбати квиток можна буде й у водія, але, вважає Ігор Фартушок, тоді його вартість має бути вищою.
Також Ігор Іванович, відповідаючи на питання, пояснив, чому не скористалися досвідом Мукачева. За його словами, було детально вивчено, як працює система у Мукачеві, відмітив, що там не досконала система продажу квитків, дуже мало точок продажу, з кожним реалізатором потрібно укладати окремий договір на продаж білетів та інкасацію коштів, встановлені турнікети є значною перешкодою в час «пік» – система спрацьовує протягом 3–5 секунд. Крім того, «Ощадбанк», який обслуговує подібну систему в Мукачеві, не має власного обладнання і в цьому транспортному проєкті виконує лише функцію банку «еквайєра», тобто лише обслуговує транзакції. Відповідно «Ощадбанк» не несе будь-яких фінансових витрат на впровадження системи і бере лише комісію за авторизовані транзакції у розмірі близько 2% від вартості квитка.
Додатковим плюсом такої системи, каже Ігор Фартушок, є також і те, що єдина система електронного квитка не ляже тягарем на міський бюджет: Ужгородська міська рада не витрачає коштів на впровадження системи обліку, отримує можливість відшкодувати кошти перевізникам за реально здійснені перевезення пільгових категорій громадян. Перевагами для перевізників у цьому випадку є чіткий обрахунок кількості перевезених пасажирів і, зокрема, пільговиків, відшкодування за здійснені перевезення протягом 6 робочих днів.
Наразі в Ужгороді у наявності 300 валідаторів нового покоління, «ПриватБанк» придбав їх для встановлення на всіх міських автобусах. Виконком Ужгородської міської ради має розглянути внесення змін до договору між банком та міською радою, і у разі позитивного голосування за проєкт рішення банк готовий протягом тижня встановити всі валідатори.
Джерело: прес-служба Ужгородської міської ради
До теми
- «Мені 53 роки, я колишній начальник карного розшуку, капітан міліції. У обох моїх очах штучні кришталики, але я пішов у бойову бригаду…» Історія бійця 128-ї бригади
- Рентген для меча: що показали дослідження старовинного експонату в ужгородському замку?
- 10 книжкових подарунків із Закарпаття: чому на них варто зупинити свій вибір
- "Я відкопав цього військовослужбовця і ми продовжили далі бій": історія прикордонника Андрія Яворини
- «Я повернувся в Україну не для того, щоб сидіти в тилу, тому не роздумував». Історія бійця 128-ї бригади Дмитра
- "Я щодня чекаю сина додому": спогади матері мукачівського Захисника
- Як варять бограч у закарпатській 128-ій бригаді
- “Спостерігаємо значне збільшення заяв від вступників” – ректор УжНУ Володимир Смоланка про проміжні результати вступної кампанії 2025
- “Пам’ятайте, що за кожним ветераном чи ветеранкою стоїть унікальний і складний досвід ”, - психологиня Людмила Балецька
- «По нас і «Гради» працювали, і ствольна артилерія, і танки, і вертушки…» Історія бійця 128-ї бригади Дмитра
- Віктор Суліма (Грузин): «Мрію відкрити невеличкий туристичний комплекс десь у мальовничому селі»
- «Відвертість» Михайла Дороговича: відомий фотограф презентував перше видання своїх робіт
- "Найлегше – це керувати дроном, а найважче – розібратися в цих всіх лініях, радіохвилях": історія 19-річної пілотки БПЛА
- Десантник «Шакал» із Вовкового
- Сонячний годинник Ужгорода і його особливий час
- «Більше пів року я прожив у російській окупації, у мене майже вся сім’я в ЗСУ, тому навіть не думаю, щоб «косити» чи піти в СЗЧ…» Історія бійця 128 бригади Вадима
- «Я бачила, як потрібна була кров»: історія донорства Діани Товстун після пекла Маріуполя
- Герої без зброї: начальник караулу Володимир Штимак про дитячу мрію, яка здійснилась, та виїзди на межі життя
- «152 мм смерті за 15 метрів»: як пікап урятував життя артилериста з Ужгорода
- Станцювати чардаш, побачити клявзи й потрапити під полонинську грозу. Туристична подорож Закарпаттям століття тому
До цієї новини немає коментарів