Електронний квиток в Ужгороді: як працюватиме, де купувати і чим вигода громаді?
Ігор Іванович відзначив, що місто працювало над втіленням цього проєкту кілька років, адже електронний квиток – це вимога часу. На доручення міського голови Богдана Андріїва фахівці міської ради вивчали досвід інших міст, відвідували презентації різних систем електронного обліку. У жовтні 2018 року було визначено оператора автоматизованої системи обліку оплати проїзду на міських автобусних маршрутах загального користування, переможцем став державний «ПриватБанк». Впровадити систему могли наприкінці минулого року, але банк оголосив, що має нову розробку, більш сучасну, вона не використовується у жодному з українських міст, є унікальною та зручною у користуванні. Нова технологія дозволить жителям і гостям Ужгорода оплачувати проїзд будь-яким зручним способом – картками, смартфонами (через Google Pay або Apple Pay), через банківський додаток або ж за допомогою одноразового QR-квитка. Сервіс друку QR-квитків вже працює в pos-терміналах «ПриватБанку» у більшості торгових точок Ужгорода, загалом їх є 1280. Придбати квиток можна буде й у водія, але, вважає Ігор Фартушок, тоді його вартість має бути вищою.
Також Ігор Іванович, відповідаючи на питання, пояснив, чому не скористалися досвідом Мукачева. За його словами, було детально вивчено, як працює система у Мукачеві, відмітив, що там не досконала система продажу квитків, дуже мало точок продажу, з кожним реалізатором потрібно укладати окремий договір на продаж білетів та інкасацію коштів, встановлені турнікети є значною перешкодою в час «пік» – система спрацьовує протягом 3–5 секунд. Крім того, «Ощадбанк», який обслуговує подібну систему в Мукачеві, не має власного обладнання і в цьому транспортному проєкті виконує лише функцію банку «еквайєра», тобто лише обслуговує транзакції. Відповідно «Ощадбанк» не несе будь-яких фінансових витрат на впровадження системи і бере лише комісію за авторизовані транзакції у розмірі близько 2% від вартості квитка.
При цьому місто самостійно повинно супроводжувати програмне забезпечення та формувати статистику, придбати програмне забезпечення, валідатори та термінали контролерів за кошти бюджету, придбати та вибудувати мережу з поповнення карток/ продажу квитків, логістику з розповсюдження карток та інкасацію отриманих коштів, забезпечити сервісне обслуговування всього термінального обладнання за рахунок бюджету міста тощо. «ПриватБанк» надає місту безоплатно та встановлює власне сучасне термінальне обладнання (сертифіковане за всіма вимогами міжнародних платіжних систем Mastercard та VISA), яке спрацьовує до 1 секунди; забезпечує безоплатний випуск банківських карток з функцією безконтактної оплати; обслуговує транзакції та надає повну статистику із перевезень та оплати за перевезення.Додатковим плюсом такої системи, каже Ігор Фартушок, є також і те, що єдина система електронного квитка не ляже тягарем на міський бюджет: Ужгородська міська рада не витрачає коштів на впровадження системи обліку, отримує можливість відшкодувати кошти перевізникам за реально здійснені перевезення пільгових категорій громадян. Перевагами для перевізників у цьому випадку є чіткий обрахунок кількості перевезених пасажирів і, зокрема, пільговиків, відшкодування за здійснені перевезення протягом 6 робочих днів.
Наразі в Ужгороді у наявності 300 валідаторів нового покоління, «ПриватБанк» придбав їх для встановлення на всіх міських автобусах. Виконком Ужгородської міської ради має розглянути внесення змін до договору між банком та міською радою, і у разі позитивного голосування за проєкт рішення банк готовий протягом тижня встановити всі валідатори.
Джерело: прес-служба Ужгородської міської ради
До теми
- «У мене немає страху, навіть коли обстрілює танк, – обтрусив пилюку й працюю далі…» Історія бійця 128-ї бригади Роберта
- «Ми сдайомся, нє стрєляйтє!»: як захисники 128-ї бригади брали окупантів у полон
- Штурмовик Іван Пайда. Герою з Ужгорода назавжди 39
- Цензура часів СРСР, листи з Індійського океану та впізнаваність голосу. Осип Лобода про роботу на радіо на Закарпатті
- Жіночий клуб «Натхненна» – простір, де жінки разом відпочивають і розвиваються
- «Я не поважав би себе, якби не пішов у ЗСУ…» Історія бійця 128-ї бригади Олександра
- Закарпатський клуб стійких медіа: працюємо за будь-яких умов
- «Я знищую ворогів із радістю…» Історія бійця 128-ї бригади
- «За чотири дні наш розрахунок знищив дронами три російські гармати…» Історія Шеви зі 128-ї бригади
- "Це була моя мрія – бути на вершині гір" - Андрій Солдатенко про поїздки для військових у Карпати
- Гуцульський сердак: голка, нитка і щира молитва
- «Мені захотілося зробити щось корисне для своєї країни, тому я тут…» Історія бійця 128-ї бригади
- "Навіть якщо людина повернеться з війни цілою зовні, всередині вона буде сильно поранена" — Ярослав Галас
- «Я розумію, як ефективно нищити дронами ворога – знаю наперед, куди побіжить ворожий піхотинець…» Історія бійця 128-ї бригади
- Закарпатський леквар допомагає збирати на дрони
- «Найбільше на війні хвилює тиша». Закарпатський гвардієць розповів про перший бій, поранення і найбільші хвилювання на фронті
- «Ми супроводжуємо бійців на всіх етапах служби». Гвардійські психологи розповіли про свою роботу
- Двічі поранений прикордонник "Кардинал" готовий боротися до самої перемоги
- «Війна колись закінчиться, мої рідні повернуться в Україну, і я знову піду будувати хмарочоси…» Історія бійця 128-ї бригади
- "Ми всі розуміли, що виконуємо свій обов'язок": нацгвардієць Сергій Зайченко розповів про оборону під Покровськом
До цієї новини немає коментарів