УжНУ: карантин змушує шукати нові способи взаємодії викладачів та студентів

УжНУ: карантин змушує шукати нові способи взаємодії викладачів та студентів
Дистанційне навчання для багатьох є в новинку. Але його можливості мають беззаперечні плюси в таких умовах, як карантин. Як навчатися в університеті на відстані, як організований навчальний процес, та які проблеми виникають – розповідає заступник декана медичного факультету Олег Девіняк.

 

Який досвід упровадження дистанційного навчання має медичний факультет?

Ще з 2014 року ми почали користуватись сайтом електронного навчання УжНУ для того, щоб передавати студентам навчальні матеріали, презентації лекцій, методичні рекомендації. З понеділка медичний факультету вирішив використати можливості сайту e-learn.uzhnu.edu.ua на повну. Для цього протягом п’ятниці, суботи та неділі ми зареєстрували студентів на раніше розроблені предмети та сформували з них навчальні групи, а також провели в п’ятницю перший тренінг для викладачів. Прямо під час тренінгу кожен викладач сформував у системі електронного навчання дистанційне заняття зі свого предмету. Ще на вихідних студенти питали: «а що, і в нас буде так як в Америці?» і зацікавлено чекали як же це все буде відбуватись. Ось вже чотири дні відбуваються такі заняття. Студенти готуються за наданими викладачами навчальними матеріалами заздалегідь, і активно працюють під час занять, розв’язуючи ситуаційні задачі, тести, відповідають на питання, малюють схеми, альбоми, хімічні формули та реакції та прикріпляють фото як відповідь. Майже всі студенти на курсі беруть участь у заняттях, лише одиниці мають пропуски.

Які особливості його здійснення в умовах карантину?

Карантин змушує шукати нас нові способи взаємодії викладачів та студентів. Студентське самоврядування створило вайбер-групи старост підгруп кожного курсу, куди ми підключаємо викладачів. Там викладачі анонсують яку тему проходимо наступною, звідки готуватись, що розміщено на сайті електронного навчання і які види завдань чекають студента під час заняття. Навчання проходить за окремим розкладом, по одне-два дистанційних занять на день. Кожне заняття проводиться одночасно для усього навчального потоку. Викладачі оцінюють відповіді студентів та залишають коментарі до відповідей. Звісно, що ми не можемо на 100% бути впевнені в тому, що саме цей студент, а не хтось інший, писав відповідь. Тому оцінки, здобуті під час дистанційного навчання,  не будуть враховуватись у підсумкові рейтинги. До кожного заняття викладачі задають мінімальний бал, і якщо студент подолав цей критерій, заняття вважається зарахованим, а тема – пройденою. Якщо ж студент не набрав необхідної кількості балів, або був відсутнім  – то він зобов’язаний буде відпрацювати цю тему на відробці, коли поновляться аудиторні заняття. Модульних контрольних робіт в дистанційному режимі ми не проводимо, а переносимо їх на пізніше.

В чому полягає зручність та ефективність дистанційного навчання за допомогою moodle?

Дистанційне навчання насправді є вимушеним заходом, і лише дистанційно ні лікаря, ні фармацевта, ні медсестру не підготуєш. Однак теоретичний матеріал можна успішно засвоювати і в дистанційному режимі. Платформа moodle надає широкий вибір різних інтерактивних завдань, в які можна включити фото, відео, голосові доріжки і ми лише почали використовувати її повноцінно. Головне, що ми забезпечуємо взаємодію між викладачами та студентами. Студент не залишається наодинці з навчальним матеріалом: він має розклад занять, наступні теми, завдання, він отримує зворотній зв’язок від викладача через сайт електронного навчання і повноцінно відпрацьовує від однієї до двох годин під час кожного з занять. Про зручність може свідчити те, що одного тренінгу для викладача зазвичай вистачає, щоб він зміг автономно готувати завдання і перевіряти їх. Студенти ж завантажують собі мобільні додатки moodle, маючи вільний доступ до навчальних матеріалів зажди з собою. Якщо студенти почали завантажувати свої фото у профілі та спілкуватись один з одним через сайт електронного навчання як через соціальну мережу – що ще може краще може свідчити про зручність і продуманість системи?

Які складнощі виникають в процесі дистанційного навчання у студентів та викладачів?

Зараз і викладачі, і студенти ще є новачками у роботі із сайтом електронного навчання, і тому в них виникає багато питань. Багато з них ми розв’язуємо самостійно, з іншими нам активно допомагає ІТ центр, зокрема Сергій Банга, та голова студентського самоврядування медичного факультету Дмитро Дубовенко. Не всі викладачі впевнено себе почувають з інформаційними технологіями, тому часто навантаження з ведення дисципліни для більш ніж двохсот студентів сконцентроване на одному-двох викладачах. По закінченню карантину ми звертатимемось до керівництва із клопотанням про певну відзнаку тих, хто забезпечив навчальний процес у дистанційному режимі.

Розмову вів Олексій Шафраньош

Інформаційно видавничий центр УжНУ

Читайте наші найцікавіші новини також у Інстаграмі та Телеграмі

 

20 березня 2020р.
-->

До теми

Коментарі:

    До цієї новини немає коментарів