Врятувати дитячу залізницю: Що робить влада, аби запобігти ліквідації ужгородської вузькоколійки?

Врятувати дитячу залізницю: Що робить влада, аби запобігти ліквідації ужгородської вузькоколійки?
Укрзалізниця планує закриття Ужгородської дитячої залізниці. Ужгородці б’ють на сполох, адже це унікальний об’єкт, який необхідно зберегти та популяризувати за прикладом європейських країн. Ми спробували дізнатися, які заходи вживає місцева влада, щоб не допустити ліквідації залізниці.

 

Ужгородська дитяча залізниця унікальна, адже це найкоротша вузькоколійка в Україні. Її протяжність всього 1,1 км. А відкрили її у серпні 1947 року, на День залізничника. Тупиковий шлях простягнувся по берегу річки Уж в центрі міста від колишньої синагоги (тепер філармонії) до східної частини Ужгородського ботанічного саду. Оскільки дорога розташована на березі річки, то час від часу страждає від повеней. Саме тому, починаючи з 2000-х років були неодноразові спроби її закриття.

Із 2011 по 2015 роки дитячу залізницю хотіли передати у підпорядкування міста, як комунальну власність. Але і досі вона належить Львівській філії Укрзалізниці, яка прийняла рішення її закрити.

Днями стало відомо про намір Укрзалізниці ліквідувати Ужгородську дитячу залізницю. Відповідні документи підписав виконавчий директор регіональної філії «Львівська залізниця» Роман Черніцький.

Активісти вимагають переконати управління Укрзалізниці у необхідності збереження вузькоколійки, а у випадку відмови, домовитися про передання залізниці у власність міста.

На найближчій сесії міської ради, яка  відбудеться вже цими днями, депутати мають розглянути питання про прийняття Ужгородської дитячої залізниці в комунальну власність. Про це на своїй сторінці в соцмережі повідомив міський голова Ужгорода Богдан Андріїв.

«Дитяча вузькоколійка – це родзинка нашого міста, з нею виросло не одне покоління ужгородців, мусимо її зберегти. Сподіваюся на підтримку депутатів міської ради, а також, що "Укрзалізниця" таки передасть її Ужгороду» — написав Б. Андріїв.

У Закарпатській ОДА пропонують розглянути ще й варіант державно-приватного партнерства щодо використання залізниці. Як повідомили у пресслужбі облдержадміністрації, уже ведуть переговори з потенційними інвесторами, а також експертом Піотром Хенріком Млодзяном, який реанімовує подібні об’єкти у Польщі.

Сподіваємося, що дитяча залізниця продовжить існувати, адже за свою 73-річну історію її встигли полюбити як жителі міста, так і туристи. Наразі ви також можете зробити свій внесок у збереження вузькоколійки, підписавши петицію за посиланням: https://petition.e-dem.ua/uzhgorod/Petition/View/165

Марина ОЛАШИН, студентка 2 курсу магістратури факультету журналістики Львівського національного університету ім. І. Франка для  uzhgorod.net.ua

Читайте наші найцікавіші новини також у Інстаграмі та Телеграмі

 

10 вересня 2020р.
Çàãðóçêà...

До теми

Коментарі:

    До цієї новини немає коментарів