Врятувати дитячу залізницю: Що робить влада, аби запобігти ліквідації ужгородської вузькоколійки?
Ужгородська дитяча залізниця унікальна, адже це найкоротша вузькоколійка в Україні. Її протяжність всього 1,1 км. А відкрили її у серпні 1947 року, на День залізничника. Тупиковий шлях простягнувся по берегу річки Уж в центрі міста від колишньої синагоги (тепер філармонії) до східної частини Ужгородського ботанічного саду. Оскільки дорога розташована на березі річки, то час від часу страждає від повеней. Саме тому, починаючи з 2000-х років були неодноразові спроби її закриття.
Із 2011 по 2015 роки дитячу залізницю хотіли передати у підпорядкування міста, як комунальну власність. Але і досі вона належить Львівській філії Укрзалізниці, яка прийняла рішення її закрити.
Днями стало відомо про намір Укрзалізниці ліквідувати Ужгородську дитячу залізницю. Відповідні документи підписав виконавчий директор регіональної філії «Львівська залізниця» Роман Черніцький.
Активісти вимагають переконати управління Укрзалізниці у необхідності збереження вузькоколійки, а у випадку відмови, домовитися про передання залізниці у власність міста.
На найближчій сесії міської ради, яка відбудеться вже цими днями, депутати мають розглянути питання про прийняття Ужгородської дитячої залізниці в комунальну власність. Про це на своїй сторінці в соцмережі повідомив міський голова Ужгорода Богдан Андріїв.
«Дитяча вузькоколійка – це родзинка нашого міста, з нею виросло не одне покоління ужгородців, мусимо її зберегти. Сподіваюся на підтримку депутатів міської ради, а також, що "Укрзалізниця" таки передасть її Ужгороду» — написав Б. Андріїв.
У Закарпатській ОДА пропонують розглянути ще й варіант державно-приватного партнерства щодо використання залізниці. Як повідомили у пресслужбі облдержадміністрації, уже ведуть переговори з потенційними інвесторами, а також експертом Піотром Хенріком Млодзяном, який реанімовує подібні об’єкти у Польщі.
Сподіваємося, що дитяча залізниця продовжить існувати, адже за свою 73-річну історію її встигли полюбити як жителі міста, так і туристи. Наразі ви також можете зробити свій внесок у збереження вузькоколійки, підписавши петицію за посиланням: https://petition.e-dem.ua/uzhgorod/Petition/View/165
Марина ОЛАШИН, студентка 2 курсу магістратури факультету журналістики Львівського національного університету ім. І. Франка для uzhgorod.net.ua
Читайте наші найцікавіші новини також у Інстаграмі та Телеграмі
До теми
- Розпочав курсувати новий прямий поїзд "Чоп — Будапешт — Відень", квитки можна придбати онлайн
- Ужгород отримає залізничне сполучення з Луцьком і Чернівцями — "Укрзалізниця" призначила ще 6 нових поїздів на Закарпаття із 2024 року
- Туризм у час війни: Шалений попит на екскурсійні тури в Європу, щоб розвіятися, і готелі без росіян
- У Закарпатті відкрили перший туристично-рекреаційний об’єкт (ВІДЕО)
- Закарпаття туристичне. Скільки туристів відвідує наш край? (ВІДЕО)
- Всесвітній день туризму: як розвивається Закарпаття?
- «Столиця трьох імперій»: як історія Стамбула вплинула на його культуру
- «Лижним Експресом» – у «Гори вражень». З Києва у Карпати запустили потяг «Інтерсіті+»
- Квест на вихідний: На Закарпатті створили оригінальний туристичний маршрут (ФОТО)
- На Іршавщині діє унікальна водяна кузня-музей
- Vodafone презентував маршрути для еко-туризму Закарпаттям
- Залізницею чи авто: куди і як можна доїхати із Закарпаття?
- УЗ відкрила продаж квитків на поїзди західного напрямку
- Містичні історії на Рахівщині: «Диванні мандрівки» побували у покинутих місцинах (ВІДЕО)
- Село Косонь на Берегівщині цікаве не лише термальними басейнами
- Історія та містика: закинутий залізничний тунель у Волосянці приваблює туристів (ВІДЕО)
- Січень на Закарпатті: куди поїхати?
- Куди піти в Києві туристу?
- ТОП причин, чому потрібно відвідати Синевир навесні
- До 8 березня – 17 додаткових поїздів: Укрзалізниця призначила нові потяги і до Закарпаття
До цієї новини немає коментарів