Казки повертають всіх нас у світле, радісне й безтурботне дитинство!

Казки повертають всіх нас у світле, радісне й безтурботне дитинство!
Кожна історична епоха збагачувала казковий епос новими сюжетами, мотивами, темами, образами та ідеями...

 

У чому сутність казкової творчості, яка найістотніша риса, що характеризує цей жанр фольклору? Вже на досвітках історії люди, прагнучи заглянути в таємниці природи і передвіщаючи великі відкриття в точних науках, почали розповідати про чарівні „килими-літаки”, про „чоботища-скороходи”, про „шапку-невидимку”, про чудову голку й дивну „скатертину-самобранку”, про яблука, що повертають молодість, мертву та живу воду. Що тільки не ставало великим символом, на дужі крила піднімаючи думку та фантазію!

Казки повертають нас у світле, радісне й безтурботне дитинство. Скільки не слухаєш їх, а все одно занурюєшся у фантастичний світ, де все навколо тебе грає, переливається різнобарвними кольорами веселкового дивосвіту.

Кожна історична епоха збагачувала казковий епос новими сюжетами, мотивами, темами, образами та ідеями. І в наш час казки живуть, несучи в собі філософські, соціальні, моральні та етичні погляди народу. Це вкотре намагалися довести вихованці 17 шкільних драматичних колективів Хустського району на конкурсі інсценізації закарпатської казки „Казки Верховини”, який відбувся у Нанківській ЗОШ І-ІІІ ступенів.

На цьому дійстві були широко представлені соціально-побутові казки та казки про тварин. Кожен драматичний колектив вирізнявся багатством і різноманітністю репертуару, хорошим рівнем виконавського мистецтва, образністю мови, творчим підходом до створення композиції. Керівники колективів, відштовхуючись від традиційного, по-своєму побудували композицію казки, наповнюючи колективно витворений казковий сюжет реалістичними деталями, осучаснюючи його ідейне спрямування. Чудові декорації, неперевершене акторське мистецтво учнів зайвий раз довели, що діти повинні жити у світі краси, гри, фантазії, творчості.

Учні легко перевтілювалися в образи, здавалося, що зжилися зі сценічними образами. Цікаво, що тут школярі показали не тільки сценічне мистецтво, а й музикальні та танцювальні здібності. Хочеться відзначити учасника драматичного колективу Нижньобистрівської ЗОШ І-ІІІ ступенів Івана Поповича, який чудово грав на акордеоні. Неабиякий артистизм, висока сценічна культура, перевтілення в образи – ось що побачили глядачі.

Акторське мистецтво учнів оцінювало поважне журі: О.М. Пригара, завідувач РМК; Н.М. Подолей, методист РМК; М.І. Гайович, голова м/о вчителів української мови і літератури. Перед журі стояв нелегкий вибір, бо всі драматичні колективи були неперевершеними.

Отож, І місце виборов колектив Вишківської ЗОШ І-ІІІ ступенів №1(керівник Г.І. Барна), який інсценізував сучасну казку „Коза-дереза”. ІІ місце поділили між собою колективи Липчанської та Яблунівської ЗОШ І-ІІІ ступенів, а ІІІ місце – колективи Нанківської, Рокосівської, Нижньобистрівської ЗОШ І-ІІІ ступенів та Нижньобистрівської ЗОШ-інтернату І-ІІ ст.

Конкурс „Казки Верховини” у Нанківській ЗОШ І-ІІІ ст. проводиться традиційно і доводить, що у народній казці ми цінимо перш за все поетичний домисел, який збагачує уяву і дитини, і дорослої людини.

М. Доля, член творчої групи філологів Хустського району, ЗІППО

20170426 112024

 

24 травня 2017р.

До теми

Коментарі:

    До цієї новини немає коментарів