
Дебати з іноземцями, які тривалий період живуть в Чехії
Семиденну програму доповнювали бесіди та зустрічі з відомими представниками політичного, культурного, медійного і громадського життя Чеської Республіки та держав Центральної Європи.

Участь наших студентів у Літній школі стала можливою завдяки співпраці Закарпатської області з Краєм Височина, зокрема стипендіям, виділеним чесько-українським благодійним фондом «Віза» та запрошенню до участі в 13-й Літній школі журналістики наших студентів директором, відомим чеським журналістом Міланом Піларжем.
У 13-й Літній школі журналістики імені Карла Гавлічка Боровського взяли участь 6 студентів-богемістів УжНУ: Вікторія Ремета, Юлія Паращак, Сергій Рягузов, Юлія Куртей, Андріана Турчин, Микола Цуперяк. Наша мододь обрала групи радіо, фото і PR&маркетинг
У групі радіожурналістики займалася одна представниця нашого відділення Юлія Куртей разом зі шістьма студентами з Чеської Республіки. Студенти прослухали професійні лекції, їх навчили азів правильного запису радіорепортажів та коригування звуку. Цікавими виявилися практичні заняття з культури мовлення, медійної комунікації, вправи на володіння дикцією.
Партнером групи виступила радіостанція «Чеське радіо». Результатом тижневого курсу став репортаж Юлії на тему «Гавлічкобродський культурний вечір».

Юлія Куртей
«Для мене як новачка це був дуже корисний досвід. Дізналася про особливості роботи радіо. Це все – дуже цікаве, адже зустрічаєшся і спілкуєшся з новими людьми і сама стаєш свідком подій. У нашій групі були дуже привітні й щирі лектори, які радо ділилися своїм досвідом.
Також познайомилася з цікавими людьми, і навіть потоваришувала з ними. Мені надзвичайно сподобалося працювати над новими репортажами і доносити до людей інформацію», – поділилася Юлія.
У фотографічній групі працювали двоє студентів УжНУ – Сергій Рягузов та Андріана Турчин – та 2 студентів із Чехії. Учасники дізналися, як налаштувати камеру для кожної ситуації, навчилися робити фото для репортажів спортивних і культурних акцій, опанували ази ілюстрації та портретного фото. Молодь співпрацювала з іншими групами, надсилаючи фотографії до публікацій. Також забезпечили повне фотодокументування усього курсу школи.

Сергій Рягузов
«На відміну від інших, я мав можливість навчатися в школі журналістики вперше. Обрав для себе групу світлинарів тому, що фотографію вважаю одним із своїх хобі. Незважаючи на те, що багато тонкощів знімкування мені відомі, я все одно багато чого навчився, адже з нами працювали професіонали. Літня школа журналістики – не тільки захід, де ви можете навчитися одного з видів роботи, а й познайомитися з новими людьми для спілкування мовою, яку ми вивчаємо», – поділився враженнями Сергій Рягузов.

Андріана Турчин
«Цього року й мені пощастило побувати в Літній школі журналістики. Я обрала групу фото, бо вона здалася мені близькою й цікавою. Завдяки досвідченому вчителю, думаю, поліпшила свої навички з фотографування. Дуже тішить, що була не просто суха теорія, а й багато практики. Навчання проходило на одному диханні, дві години протікали наче 15 хвилин», – згадує літню практику Андріана Турчин.
Група реклами, піару і маркетингу займалася медійним аналізом, вивченням реклами та її ефективністю. У цій групі пройшли підготовку Вікторія Ремета, Юлія Паращак, Микола Цуперяк, троє студентів із Чехії та одна студентка з Польщі.
Молоді запропонували спеціальне навчання з відомими чеськими фахівцями в галузі комунікації, маркетингу та реклами. Наші богемісти мали змогу проявити свої креативні здібності й навички, створюючи рекламу для місцевого пивовара «Havlí?kobrodské pivo». Результатом роботи групи стали два рекламні ролики та ескізи.

Справа на фото Микола Цуперяк, Вікторія Ремета та Юлія Паращак

Після поїздки студенти поділилися своїми враженнями.
«Обрав групу PR&M. Що можу сказати… Ідеальна тривалість курсу, баланс між теоретичними та практичними заняттями; викладачі, які надихають і стимулюють бажання займатися обраною справою. Цілком задоволений корисно проведеним тижнем», – каже Микола Цуперяк.

Вікторія Ремета
«Це був чудовий досвід, набутий у компанії цікавих молодих людей. Завдяки спільній роботі я легко знайшла нових друзів. Лектори доступно подають матеріал, тож мені, новачку, не було важко чи незрозуміло. Дуже сподобалося працювати над новими ідеями і створювати рекламу», – прокоментувала Вікторія Ремета.
«Для мене тиждень у чеському середовищі молодих креативних людей – це ще один прекрасний досвід і незабутні враження. Надзвичайно сподобалася командна робота й індивідуальні завдання. Наставники нашої групи завжди нас мотивували, спрямовуючи на правильний шлях, тому кожен день проходив по-своєму оригінально.
Цьогорічна школа була особлива, адже тематикою курсу були медіа Центральної Європи. На вечірніх лекціях ми мали можливість познайомитися з представниками міжнародних організацій та інститутів (зокрема працівниками чеського телебачення і радіо)», підсумовує у своєму коментарі Медіацентру Юлія Паращак.
До цієї новини немає коментарів