15 педагогів Закарпаття успішно пройшли сертифікацію у 2021 році

Начальник управління Державної служби якості освіти у Закарпатській області Марія СІГЕТІЙ вважає, що постійний саморозвиток – це вимога до сучасного педагога, а сертифікація, своєю чергою, виступає інструментом для досягнення нових професійних вершин, а також є одним зі способів показати себе креативною особистістю, яка готова до самовдосконалення, використання і впровадження методик компетентнісного навчання. Минулого року 15 вчителів початкових класів Закарпаття успішно пройшли сертифікацію. У грудні вони отримали відповідні сертифікати, що дають право на присвоєння педагогічному працівнику наступної чи підтвердження наявної вищої кваліфікаційної категорії, а також на 20%-ову доплату до ставки заробітної плати. Успішна сертифікація приносить не тільки грошову винагороду, а й надає право вчителям впроваджувати й поширювати власні методики компетентнісного навчання та нові освітні технології; можливість надавати професійну підтримку та допомогу іншим учасникам освітнього процесу; розробляти та брати участь в акредитації освітніх програм. Проте, слід пам’ятати, що участь педагогічних працівників у сертифікації працівника відбувається на добровільних засадах виключно за його ініціативою, а неуспішне її проходження не впливає на результати атестації та продовження його професійної діяльності. У 2021 році максимальну кількість -140 балів набрала Оксана КЕМІНЬ, вчитель початкових класів Ізянського закладу загальної середньої освіти І – III ступенів Хустської міської ради Закарпатської області. Вона ділиться своїми враженнями та думки про переваги, недоліки, складність процесу, а також механізми вдосконалення сертифікації педагогічних працівників.Голова Державної служби якості освіти України Руслан ГУРАК зазначає: «Вважаю, що нам вдалося досягти головної мети, яку ставили перед собою на початку втілення сертифікації вчителів: дати учительству відкритий професійний і чесний метод не просто пошуку та виявлення освітян з високим рівнем педагогічної майстерності, а спосіб розкрити їхній творчий потенціал, підтримати на державному рівні найбільш талановитих і вмотивованих».
Сертифікація педагогічних працівників передбачає зовнішнє оцінювання професійних компетентностей учасників сертифікації. Учителі, які успішно пройшли сертифікацію, співпрацюють із Державною службою якості освіти України у якості експертів із сертифікації, інституційних аудитів, залучаються до обговорення нормативно-правових актів, розроблення нових інструментів забезпечення якості освіти.«Якихось вагань загалом не виникало, бо хотіла для себе з’ясувати рівень практичного досвіду. Підтримали мене і колеги, які вірили у мій досвід, професійні компетентності. Спочатку трохи хвилювалася, але була впевнена у своїх знаннях. Якусь високу планку перед собою не ставила. Просто робила свою справу. Трохи насторожувала необхідність роботи з незалежними експертами, адже це люди з великим педагогічним досвідом. Насправді мала чудових, фахових експертів, які мені після кожного уроку дякували, заохочували. Усі експерти спиралися на свій значний педагогічний досвід. Скажу відверто, кожен етап був особливий і нестандартний. Дещо складнішим видався перший, адже це початок нової справи, лякала новизна в освітянському середовищі. Не можу виокремити, що було легко. Але сподобалося е-портфоліо та інтерв’ю. Щодо останнього, то почувалася впевнено, бо маю чималий досвід проведення тренінгів, вебінарів, онлайн- навчань тощо. Якщо обирати між сертифікацією та атестацією, то мені до вподоби перша, адже це сучасне оцінювання компетентностей вчителя. Скажімо, атестація триває сім місяців, а сертифікація – тиждень. Тобто, тебе оцінили і працюй собі на здоров’я. А ще сертифікація тим корисна, що це є незалежне оцінювання твоєї професійної діяльності. Гадаю, атестація дещо застаріла форма оцінювання педагогічних працівників. На мою думку, сертифікація стала для мене певним підсумком двадцяти двох річної педагогічної діяльності. А ще це невеличке, але вагоме фінансове заохочення до заробітної плати вчителя після успішного оцінювання. Підсумок оцінювання професійних компетентностей педагогічних
працівників простий. Вчитель повинен весь час вчитися, вдосконалювати свої знання. А ще на сертифікацію повинні йти вчителі, які відповідають вимогам нової української школи, які мають досвід, навички та досягають позитивних результатів у своїй роботі. Адже, сертифікація – це оцінювання професійних компетентностей вчителя».
Експерт із сертифікації Наталія ВЛАСИК, начальник відділу освіти, культури, молоді та спорту Неліпинської сільської ради, під час онлайн зустрічі організованої управлінням Державної служби якості освіти у Закарпатській області розповіла про виклики й перспективи сертифікації, а також про важливі кроки для успішного її проходження. Вона щиро підтримує сертифікацію вчителів і вважає її надзвичайною мотивацією до розвитку та самовдосконалення. Як експерт, вона спостерігала за проведенням уроків, аналізувала самопрезентації, проводила інтерв’ю з колегами, надихалася спілкуванням з освітянами з різних куточків України. Варто зазначити, що у 2021 році через високу активність вчителів реєстрацію педагогів для проходження сертифікації було припинено достроково, оскільки була вичерпана загальнодержавна квота. Даний факт свідчить про те, що в Україні велика кількість талановитих учителів. Відрадно, що й у нашій області є багато вчителів-професіоналів!
Відділ моніторингу УДСЯО у Закарпатській області
Читайте наші найцікавіші новини також у Інстаграмі та Телеграмі
До теми
- «На позиції мені не потрібен боєць, котрий нічого не боїться, бо він перший загине. І боягуз не потрібен…» Історія бійця 128 бригади Анатолія
- Пекар, який став мінометником. Історія бійця 156-ї окремої механізованої бригади з позивним «Мадяр»
- Заради доньки: історія прикордонника Олександра Товта
- «Я захищаю свою сім’ю, щоб жодна падла не прийшла й не сказала, що мій будинок уже його…» Історія бійця 128-ї бригади Михайла
- Закарпатська міфологія на картах таро: як художниця з Ужгорода популяризує український фольклор за кордоном
- Гідні умови праці й зарплата, як у сусідів із ЄС: підготувати й утримати фахівців
- «Хочу знову підіймати український прапор на змаганнях — як в Україні, так і за її межами». Боєць стрілецького батальйону поліціії на псевдо Слон
- "Синевирське диво" під час війни. Як правильно зробити бізнес на вівцях, а репутацію - на ефективному керівництві
- Як ветеранам повернутися до цивільного життя й роботи: досвід Семена Махліна
- Декомпресія в горах: як закарпатські гвардійці відновлюють сили після фронту
- Олександра Козоріз: "Слово, до якого підходиш навшпиньки, віддячить рясно"
- «В дитинстві я лазив на стрімкі скелі за едельвейсами, а тепер ношу едельвейс на шевроні нашої бригади…» Історія Степана, бійця 128-ї бригади
- Археологи завершили розкопки у Мукачівському замку "Паланок". Знайшли унікальні артефакти (ФОТО, ВІДЕО)
- Меблі лікаря Новака, старовинні медичні інструменти та шеврони: експонати Музею історії Закарпатської обллікарні
- Історія однієї картини: «Верховинське село» Антона Кашшая
- IT-кластер Закарпаття: три роки розвитку, стійкості та інновацій
- «У мене дома молодший брат, йому 6 років. Я воюю за нього…» Історія Артема, бійця 128-ї бригади
- "Провина євреїв була лише в тому, що вони євреї": історія порятунку єврейського хлопчика на Закарпатті під час Голокосту
- «Собака для ветерана»: історія Дмитра та його улюбленця Блека
- Удочерили трьох сестричок і завели козу. Родина з Київщини кардинально змінила життя на Закарпатті, і не тільки своє
До цієї новини немає коментарів