Як чистять дороги на Закарпатті і прибирають сніг в інших країнах
Ми вирішили порівняти способи очищення доріг від снігу на Закарпатті та в країнах, де традиційно випадає багато опадів взимку - у Фінляндії, Норвегії, США та Японії.
Як в США чистять дороги від снігу
У США водії знають правило «3 годин». Після закінчення будь-якого снігопаду всі основні дороги повинні бути розчищені протягом 3 годин. Для цього в північних штатах використовуються так звані TowPlow - снігоприбиральні машини зі спеціальним «косим» причепом.
Така система дозволяє чистити відразу 3-4 ряди багатосмугової траси. Державні служби чистять національні хайвеї, муніципальні - міські дороги. У маленьких містах практично завжди працюють волонтери з місцевих жителів. Для них допомога городянам в боротьбі зі стихією - честь і гордість.
Крім того, всі підприємства та власники приватних будинків в США зобов'язані самостійно чистити сніг і лід на тротуарі навпроти свого будинку. Це обов'язкова процедура для кожного господаря, і її популярність американці навіть часто обіграють в фільмах. Однак якщо проігнорувати вимогу про очищення, то доведеться заплатити штраф - до $ 100.
Хімія для очищення доріг - заборонена. Сніг американці збирають - але не вивозять, а розтоплюють за допомогою спеціальних «авторозтоплювачів».
Як прибирають сніг у Фінляндії
Місцева влада Фінляндії за допомогою тисяч автоматичних фотокамер біля доріг щогодини відстежує будь-які зміни погоди. Якщо синоптики обіцяють снігопад, муніципалітет кожного міста рівно за добу до його початку (!) збирає нараду - на ній дорожники й управлінці обговорюють, яку техніку, в якому обсязі і де задіяти. Таким чином, комунальники виїжджають на робочі маршрути ще ДО випадіння перших сніжинок.
У Фінляндії для боротьби з обмерзанням практично не використовують сіль. Замість неї в скандинавських країнах застосовують фрикційний метод: пісок за містом і кам'яну крихту в місті. Плюси - екологічність, можливість повторного використання. Крім того, крупнозернистий пісок затримується на проїзній частині не більше ніж на півгодини: його зносить вітром, колесами автомобілів і ногами пішоходів. Є ще один цікавий аргумент проти солі - її дуже люблять тамтешні олені і лосі, вони приходять з лісів і злизують її з доріг. А це вже - можлива причина ДТП.
Примітно, що в очищенні снігу фіни аж ніяк не повільні - снігоприбиральна вантажівка рухається зі швидкістю близько 90 км/год. Свої машини тамтешні комунальники дуже цінують - вони дбайливо зберігаються в опалюваних гаражах і регулярно обслуговуються за повним регламентом виробника.
Також в Фінляндії активно задіюють населення під час критичних снігопадів. Офіційно фін може отримати ручну техніку і все необхідне для чищення рідного міста. Однак для цього треба завчасно пройти спецкурси з очищення вулиць від снігу!
Як чистять дороги в Норвегії
Ця північна країна витрачає на прибирання снігу 200 млн. євро щодня. У Норвегії 2600 снігоприбиральних машин - не рахуючи грейдерів, тракторів та розкидачів піску.
У боротьбі зі снігом норвежці пішли ще далі фінів - замість піску вони використовують ... «гарячий гравій». Цей метод винайшов в 2004-му році шведський вчений Торгейр Ваа. Дрібну кам'яну крихту (або пісок) змішують з водою і розігрівають до 95 С, а потім розкидають на попередньо укочений сніг. Так він швидко плавиться до чистого асфальту.
Також Норвегія, як «велосипедована» країна, має спеціальні комунальні підрозділи, які чистять велосипедні доріжки. Боротьбою зі снігом на тротуарах займаються інші служби, але це не складне завдання. Справа в тому, що всі прибудинкові комунікації з гарячою водою прокладені точно під тротуарами - це допомагає очищати їх від снігу та криги швидше і якісніше.
Як прибирають сніг у Японії
На півночі Країни Вранішнього Сонця замети заввишки в 10 метрів - норма. Японці чистять сніг практично постійно, не чекаючи закінчення снігопадів. Спочатку сніг бурить спеціальний трактор. За ним рухаються екскаватори та грейдери. Після проходу техніки залишається чиста дорога, обрамлена стінами зі снігу. Це красиве явище під назвою «снігові коридори» залучає на північ Японії безліч туристів - і частина їх витрат витрачають знову-таки на чистку снігу!
Интересно, что использование какой-либо химии на дорогах Японии запрещено – их можно только чистить классическим методом. Зато многие магистрали и мосты страны имеют встроенный в полотно подогрев, что облегчает работу дорожников.
А як чистять дороги на Закарпатті та як прибирають сніг - обговорювати немає сенсу. Кожен з нас про це прекрасно знає.
За матеріалами autocentre.ua
До теми
- Мирослав Білецький: "Релокація в нашу область продовжиться і після війни"
- «Най ся журить цар Ірод, ми ся не журімо!»: як здавна колядували у селах під Говерлою
- "У поїздках на фронт наїздив більше, ніж за все життя до цього". Історія закарпатського волонтера Костянтина Черкая
- В Ужгороді розробили карту безбар’єрності та планують запровадити доступне таксі
- Моя закарпатська сорочка: історія студії традиційної вишивки «Косиця»
- “Винну історію Закарпаття” презентували в Ужгороді
- Футбол на милицях. Як закарпатський ветеран без ноги очолив першу в Україні футбольну команду спортсменів без кінцівок
- Три місяці від ідеї до реалізації: на Закарпатті ветерани ЗСУ заснували крафтове виробництво
- Відомий мукачівець, який із лютого 2024 року захищає Батьківщину, отримав відзнаку Головнокомандувача ЗСУ «Золотий хрест»
- Цензура часів СРСР, листи з Індійського океану та впізнаваність голосу. Осип Лобода про роботу на радіо на Закарпатті
- Закарпатський клуб стійких медіа: працюємо за будь-яких умов
- Гуцульський сердак: голка, нитка і щира молитва
- Результати соціологічного опитування серед мешканців Закарпатської області щодо електоральних настроїв
- Любов буває різна. Історія про маму полеглого бійця з Карпат
- Закарпатські угорці відкрили кафе в Ірландії та назвали його на честь рідного села
- Відомий закарпатець, народний артист України Іван Попович сьогодні відзначає 75-ліття
- «Із трьох пострілів своєї гармати ми знищили ворожий «Ураган» на ходу…» Історії з фронту від 128-ї бригади
- Сержанти Національної гвардії відпрацьовують техніку ведення бою
- «Снаряд від ворожої БМП ліг якраз у те місце, де я збирався лягти, – мене врятували якісь 2-3 секунди…». Історії з фронту від 128 бригади
- «Під час штурмів розумієш, що або ти, або тебе. Ну, я молодший, спритніший, то перший встигав…». Історії з фронту 128-ї бригади
До цієї новини немає коментарів