Як пацієнту подати скаргу до НСЗУ: алгоритм дій

Як пацієнту подати скаргу до НСЗУ: алгоритм дій
Подати скаргу до НСЗУ — це не формальність. З початку року Національна служба здоров’я України отримала 1 080 звернень від пацієнтів щодо надання медичної допомоги, серед яких 6 – із Закарпаття.

 

Найбільша частка скарг на Закарпатті — через відмову в наданні послуг, передбачених Програмою медичних гарантій, надання неякісних медичних послуг та неетичне поводження (по 33,3%). Такі випадки є неправомірними, адже НСЗУ оплачує вартість медичних послуг закладам із договором. 

«Якщо від пацієнта вимагають оплату за ліки, послуги чи витратні матеріали у медзакладі, який має договір з НСЗУ, відмовляють у наданні медичної допомоги, або надають її не в повному обсязі — це вагома причина звернутися зі скаргою. Держава вже оплатила для пацієнтів ці послуги, і про це повинні знати пацієнти і не забувати лікарі. Кожна скарга розглядається  відділом роботи із скаргами, і відповідно до предмету скарги людина може отримати відповідь і реакцію на проблему, з якою зіштовнухнулася», — зазначила директорка Західного міжрегіонального департаменту НСЗУ Тетяна Кудик.

Лише залишаючи скаргу, можна разом покращити медичну систему. Завдяки зверненням щодо порушень у лікарнях, з початку року НСЗУ вдалося поновити право 61 пацієнта на допомогу за Програмою медичних гарантій.  

«Чим більше пацієнт надасть доказів щодо порушень з боку закладу, наприклад, чеки за придбані ліки, чи оплачені послуги з лікування або діагностики, фото і  відео, тим більше шансів поновлення права пацієнтів на безоплатну медичну допомогу», – додав Тарас Стеценко, заступник начальника відділу роботи зі скаргами пацієнтів.

Як діяти пацієнтам у разі порушення прав? 

  1. Звернутися зі скаргою до головного лікаря. 

  2. Якщо головний лікар не вирішує проблему — звернутися зі скаргою до місцевого департаменту охорони здоров?я.

  3. Залишити скаргу через електронну форму на сайті НСЗУ в розділі «Громадянам»: https://cutt.ly/hewPO7gU

Також залишити скаргу можна у декілька способів:

  1. За безкоштовним номером контакт-центру 16-77. Оператор гарячої лінії зафіксує скаргу та допоможе оформити звернення.

  2. Надіслати офіційний лист на електронну пошту: [email protected].

  3. Надіслати лист на поштову адресу НСЗУ: проспект Степана Бандери, 19, м. Київ, 04073.

  4. Написати звернення на особистому прийомі громадян.

Що варто вказати в скарзі?

  1. Зазначте прізвище, ім’я та по батькові пацієнта, дату народження.

  2. Зазначте дату події, викладеної  у скарзі. 

  3. Правильно вкажіть назву лікарні.

  4. Напишіть посаду, прізвище, ім’я та по-батькові особи, яка вимагала оплату за медичні послуги, ліки чи інші матеріали чи відмовлялася надати послугу.

  5. Детально опишіть ситуацію, яка з Вами сталася.

  6. За можливості зазначте суму коштів, яку вам довелось витратити, або яку з вас вимагали. За наявності додайте копії чеків на ліки чи медичні послуги.

  7. Вкажіть свої контакти, які допоможуть з вами зв’язатися: номер мобільного чи стаціонарного телефону, електронну адресу, поштову адресу. 

Аби скарга мала позитивний результат — важливо надати якомога більше фактів та доказів вимагання коштів (чеки, фото чи відео, імена медпрацівників, які вимагали кошти). Це допоможе встановити факт вимагання та повернути пацієнту кошти.

 

 

11 травня 2024р.

До теми

Коментарі:

    До цієї новини немає коментарів