За якими правилами ввозять нерозмитнені авто сусіди Закарпаття

За якими правилами ввозять нерозмитнені авто сусіди Закарпаття
Про практику тимчасового ввезення транспортних засобів у країнах ЄС на прикладі Угорщини та Словаччини, сьогодні, під час прес-конференції розповів представникам ЗМІ та громадським активістам Михайло Свида – заступник начальника управління організації митного контролю та оформлення Закарпатської митниці ДФС.

 

За словами фахівця, громадянам Словаччини дозволяється користуватися транспортними засобами особистого користування, які зареєстровані на території третіх країн, що не є членами ЄС, до 6 місяців.

Що стосується угорців, то, як повідомив заступник начальника управління організації митного контролю та оформлення, на території Угорщини громадянам-резидентам заборонено використовувати транспортні засоби особистого користування постійно зареєстровані на території країн, які не є членами ЄС, окрім таких випадків. По-перше, у випадках, коли власником транспортних засобів є підприємство і громадянин Угорщини прибуває на ньому на територію Угорщини для використання в службових цілях (проведення переговорів, підготовка та підписання зовнішньоекономічних договорів тощо), такий транспортний засіб підлягає письмовому декларуванню та оподаткуванню щомісячно у розмірі 2-3 % суми митних платежів – так зване «мито за користування». По-друге, у випадках коли транспортні засоби ввозяться на територію Угорщини для особистого користування, вони підлягають оподаткуванню митними платежами у повному обсязі та постановці на облік у відповідних реєстраційних органах Угорщини.

Відтак про структуру, загальний зміст призначення та окремі аспекти застосування норм Стамбульської конвенції у країнах ЄС в Україні висвітлив Микола Ясевич – в.о. заступника начальника Закарпатської митниці ДФС.

Посадовець  роз’яснив, зокрема, умови та порядок тимчасового ввезення транспортних засобів регулюється положеннями Додатка С до Конвенції про тимчасове ввезення, до якої Україна приєдналась згідно з Законом України від 24.03.2004 № 1661-IV (далі - Стамбульська конвенція).

Так, статтею 2 Додатка С до Стамбульської конвенції встановлено, що правом на тимчасове ввезення відповідно до статті 2 цієї Конвенції (з загальним умовним звільненням від ввізного мита і податків та без застосування ввізних обмежень чи заборон економічного характеру) користуються ТЗ комерційного чи приватного використання.

Під терміном «комерційне використання» розуміють платне перевезення осіб або промислове чи комерційне платне або безоплатне перевезення вантажів; а під терміном «приватне використання» перевезення особою виключно для особистих потреб, за винятком будь-якого комерційного використання.

Згідно зі статтею 5 Додатка С до Стамбульської конвенції для того, щоб можна було скористатись правами на пільги, що надаються цим Додатком:

(a) ТЗ комерційного використання повинні бути зареєстрованими на території, яка не є територією тимчасового ввезення, на ім'я особи, яка зареєстрована або постійно проживає за межами території тимчасового ввезення, і ввозитись та використовуватись особами, які здійснюють свою діяльність з такої території.

При цьому, пунктом "а" статті 7 Додатка С до Стамбульської конвенції зазначається, що незважаючи на положення статті 5 цього Додатка, транспортні засоби комерційного використання можуть використовуватись третіми особами, які мають належний дозвіл користувача права на тимчасове ввезення і які здійснюють свою діяльність на користь останнього, навіть якщо вони зареєстровані або постійно проживають на території тимчасового ввезення.

Пунктом b) цієї ж статті Додатка С до Стамбульської конвенції передбачено, що транспортні засоби приватного використання можуть використовуватись третіми особами, які мають належний дозвіл користувача права, на тимчасове ввезення. Кожна Договірна Сторона може дозволити таке використання особою, яка постійно проживає на її території, зокрема якщо вона використовує його від імені і згідно з інструкціями користувача права на тимчасове ввезення.

Пунктом «f» статті 1 Стамбульської конвенції термін «особа» означає як фізичну, так і юридичну особу, якщо інше не передбачене контекстом.

Зауважимо, що статтею 9 додатку С до Конвенції про тимчасове ввезення визначено, що протягом кожного дванадцятимісячного періоду транспортні засоби приватного використання можуть перебувати на території тимчасового ввезення протягом шестимісячного терміну, який може бути як неперервним, так і з перервами.

Крім того, документом на тимчасове ввезення, що використовується для тимчасового ввезення транспортних засобів, як це передбачено п. «с» ст. 1 Додатка А Стамбульської конвенції (щодо документів на тимчасове ввезення: книжки ATA, книжки CPD) є книжка CPD. Відповідно до п. «а» ст. 1 цього Додатка «документ на тимчасове ввезення» означає: міжнародний митний документ, що приймається як митна декларація і дозволяє ідентифікувати товари (у тому числі транспортні засоби) та містить міжнародну чинну гарантію на покриття ввізного мита і податків.

Позиція щодо наявності книжки CPD, як обов’язкової умови, що засвідчує право на тимчасове ввезення на територію України ТЗ відповідно до правил Стамбульської Конвенції, відображена й у судовій практиці.

При цьому було відзначено, що питання переміщення ТЗ громадян через митний кордон України врегульовано розділом XII МК України, зокрема ст. 380 та 381. Правовими підставами застосування положень Конвенції при переміщенні громадянами ТЗ через митний кордон України є виконання ними згаданих умов додатку С та подання книжки CPD.

– Закарпатській митниця ДФС завжди була відкрита до прямого діалогу з громадськістю, у тому числі й громадянами, які мають у власності автомобілі з іноземною реєстрацією. Керівництво відомства неодноразово організовувало різні зустрічі з громадськими активістами та разом напрацьовувало вирішення так званої проблеми «пересічок» у законній площині. Ми робимо все від нас залежне та просимо у відповідь чути конструктивну позицію, – зазначив Станіслав Балуєв – в. о. начальника Закарпатської митниці ДФС.

У Закарпатській митниці ДФС нагадують, що за блокування транспортних комунікацій, та міжнародних пунктів пропуску передбачена кримінальна відповідальність, відповідно до статті 279 Кримінального кодексу України.

ДФС у Закарпатській області

 

10 листопада 2016р.
-->

До теми

Коментарі:

    До цієї новини немає коментарів