За якими правилами ввозять нерозмитнені авто сусіди Закарпаття

За словами фахівця, громадянам Словаччини дозволяється користуватися транспортними засобами особистого користування, які зареєстровані на території третіх країн, що не є членами ЄС, до 6 місяців.
Що стосується угорців, то, як повідомив заступник начальника управління організації митного контролю та оформлення, на території Угорщини громадянам-резидентам заборонено використовувати транспортні засоби особистого користування постійно зареєстровані на території країн, які не є членами ЄС, окрім таких випадків. По-перше, у випадках, коли власником транспортних засобів є підприємство і громадянин Угорщини прибуває на ньому на територію Угорщини для використання в службових цілях (проведення переговорів, підготовка та підписання зовнішньоекономічних договорів тощо), такий транспортний засіб підлягає письмовому декларуванню та оподаткуванню щомісячно у розмірі 2-3 % суми митних платежів – так зване «мито за користування». По-друге, у випадках коли транспортні засоби ввозяться на територію Угорщини для особистого користування, вони підлягають оподаткуванню митними платежами у повному обсязі та постановці на облік у відповідних реєстраційних органах Угорщини.
Відтак про структуру, загальний зміст призначення та окремі аспекти застосування норм Стамбульської конвенції у країнах ЄС в Україні висвітлив Микола Ясевич – в.о. заступника начальника Закарпатської митниці ДФС.
Посадовець роз’яснив, зокрема, умови та порядок тимчасового ввезення транспортних засобів регулюється положеннями Додатка С до Конвенції про тимчасове ввезення, до якої Україна приєдналась згідно з Законом України від 24.03.2004 № 1661-IV (далі - Стамбульська конвенція).
Так, статтею 2 Додатка С до Стамбульської конвенції встановлено, що правом на тимчасове ввезення відповідно до статті 2 цієї Конвенції (з загальним умовним звільненням від ввізного мита і податків та без застосування ввізних обмежень чи заборон економічного характеру) користуються ТЗ комерційного чи приватного використання.
Під терміном «комерційне використання» розуміють платне перевезення осіб або промислове чи комерційне платне або безоплатне перевезення вантажів; а під терміном «приватне використання» перевезення особою виключно для особистих потреб, за винятком будь-якого комерційного використання.
Згідно зі статтею 5 Додатка С до Стамбульської конвенції для того, щоб можна було скористатись правами на пільги, що надаються цим Додатком:
(a) ТЗ комерційного використання повинні бути зареєстрованими на території, яка не є територією тимчасового ввезення, на ім'я особи, яка зареєстрована або постійно проживає за межами території тимчасового ввезення, і ввозитись та використовуватись особами, які здійснюють свою діяльність з такої території.
При цьому, пунктом "а" статті 7 Додатка С до Стамбульської конвенції зазначається, що незважаючи на положення статті 5 цього Додатка, транспортні засоби комерційного використання можуть використовуватись третіми особами, які мають належний дозвіл користувача права на тимчасове ввезення і які здійснюють свою діяльність на користь останнього, навіть якщо вони зареєстровані або постійно проживають на території тимчасового ввезення.
Пунктом b) цієї ж статті Додатка С до Стамбульської конвенції передбачено, що транспортні засоби приватного використання можуть використовуватись третіми особами, які мають належний дозвіл користувача права, на тимчасове ввезення. Кожна Договірна Сторона може дозволити таке використання особою, яка постійно проживає на її території, зокрема якщо вона використовує його від імені і згідно з інструкціями користувача права на тимчасове ввезення.
Пунктом «f» статті 1 Стамбульської конвенції термін «особа» означає як фізичну, так і юридичну особу, якщо інше не передбачене контекстом.
Зауважимо, що статтею 9 додатку С до Конвенції про тимчасове ввезення визначено, що протягом кожного дванадцятимісячного періоду транспортні засоби приватного використання можуть перебувати на території тимчасового ввезення протягом шестимісячного терміну, який може бути як неперервним, так і з перервами.
Крім того, документом на тимчасове ввезення, що використовується для тимчасового ввезення транспортних засобів, як це передбачено п. «с» ст. 1 Додатка А Стамбульської конвенції (щодо документів на тимчасове ввезення: книжки ATA, книжки CPD) є книжка CPD. Відповідно до п. «а» ст. 1 цього Додатка «документ на тимчасове ввезення» означає: міжнародний митний документ, що приймається як митна декларація і дозволяє ідентифікувати товари (у тому числі транспортні засоби) та містить міжнародну чинну гарантію на покриття ввізного мита і податків.
Позиція щодо наявності книжки CPD, як обов’язкової умови, що засвідчує право на тимчасове ввезення на територію України ТЗ відповідно до правил Стамбульської Конвенції, відображена й у судовій практиці.
При цьому було відзначено, що питання переміщення ТЗ громадян через митний кордон України врегульовано розділом XII МК України, зокрема ст. 380 та 381. Правовими підставами застосування положень Конвенції при переміщенні громадянами ТЗ через митний кордон України є виконання ними згаданих умов додатку С та подання книжки CPD.
– Закарпатській митниця ДФС завжди була відкрита до прямого діалогу з громадськістю, у тому числі й громадянами, які мають у власності автомобілі з іноземною реєстрацією. Керівництво відомства неодноразово організовувало різні зустрічі з громадськими активістами та разом напрацьовувало вирішення так званої проблеми «пересічок» у законній площині. Ми робимо все від нас залежне та просимо у відповідь чути конструктивну позицію, – зазначив Станіслав Балуєв – в. о. начальника Закарпатської митниці ДФС.
У Закарпатській митниці ДФС нагадують, що за блокування транспортних комунікацій, та міжнародних пунктів пропуску передбачена кримінальна відповідальність, відповідно до статті 279 Кримінального кодексу України.
ДФС у Закарпатській області
До теми
- У Ставного є план. І не один. Як жити під час війни у селі і бачити перспективи
- "Дивлюсь на них і розумію, що все зробив правильно". Історія закарпатця, який став опікуном для трьох дітей
- Закарпатська міфологія на картах таро: як художниця з Ужгорода популяризує український фольклор за кордоном
- Гідні умови праці й зарплата, як у сусідів із ЄС: підготувати й утримати фахівців
- "Синевирське диво" під час війни. Як правильно зробити бізнес на вівцях, а репутацію - на ефективному керівництві
- Як ветеранам повернутися до цивільного життя й роботи: досвід Семена Махліна
- Меблі лікаря Новака, старовинні медичні інструменти та шеврони: експонати Музею історії Закарпатської обллікарні
- Історія однієї картини: «Верховинське село» Антона Кашшая
- «Собака для ветерана»: історія Дмитра та його улюбленця Блека
- Удочерили трьох сестричок і завели козу. Родина з Київщини кардинально змінила життя на Закарпатті, і не тільки своє
- Словаччина – це не лише Фіцо. Як країни співпрацюють на урядовому рівні?
- «Полон — це дрібниці, найстрашніше — бачити, як гине Маріуполь»: історія захисника Азовсталі Геннадія Збандута
- Сьогодні на Закарпатті стартує Український тиждень імунізації
- Михайло Маркович: «За старими фотографіями — велика історія і зниклий світ, який треба відкривати»
- «Велика Паладь-Нодьгодош»: перше відкриття прикордонного КПП за 20 років. Як працюватиме і розвиватиметься новий пункт пропуску на Закарпатті?
- Плямисті олені, 57 гектарів і пантокрин: ферма, якої нема більше ніде в Україні
- Кавування по-закарпатськи у ветеранській кав’ярні Gato: історія Михайла Кузьми “D2”
- Закарпаття спільно з Румунією та Угорщиною організує освітні заходи для школярів та вчителів
- “Вуйко Еко”: як ветерани Вуйко, Грузин і Директор на Закарпатті крафтовий бізнес започаткували
- Нести вантаж війни легше удвох: історії любові й боротьби
До цієї новини немає коментарів