Про сприйняття дітей з інвалідністю в умовах інклюзивного класу говорили сьогодні в Ужгороді

У рамках третього дня «Майстерні міста» відбулася лекція-дискусія під назвою «Сприйняття дітей з інвалідністю в умовах інклюзивного класу».
На заході зібралися представники Закарпатського обласного товариства інвалідів та просто небайдужа громадськість, аби обговорити проблеми, з якими стикаються діти з вадами здоров’я, зокрема під час навчання.

Серед наріжних питань виокремили незручність парт у навчальних закладах – рівних столів, які є непрактичними для дітей з проблемами опорно-рухового апарату, недостатню оснащеність різноманітних закладів міста пандусами, неприпустиму поведінку представників служб таксі, які часто відмовляються перевозити людей на візках або ж вимагають подвійну оплату за проїзд. Проте головний акцент у дискусії зробили на несвідомості багатьох громадян, які зневажливо ставляться до людей з інвалідністю. Прикладом цього є часті випадки насмішок здорових дітей у школах над однокласниками-інвалідами.
Марина Сташина-Неймет, член ради Закарпатського обласного товариства інвалідів, розповіла: «Найголовніше – зробити умови, щоб така дитина не відставала в навчанні. Це є завданням як учителів, так і батьків. Треба звертати увагу на таланти учня. Коли однокласники зрозуміють, що дитина з інвалідністю така сама, як і всі інші, насмішки припиняться».

На зустрічі обговорили інклюзивне навчання – комплексний процес забезпечення рівного доступу до якісної освіти дітям з особливими освітніми потребами шляхом організації їх навчання у загальноосвітніх навчальних закладах на основі застосування особистісно орієнтованих методів навчання, з урахуванням індивідуальних особливостей навчально-пізнавальної діяльності таких дітей.
Марина Сташина-Неймет розповіла про закордонний досвід: «Зокрема, в США є навчальний заклад, в якому акцент роблять на дітках з аутизмом. Це типова школа, є кілька парт у класі, але зазвичай діти самі обирають зручну позицію. Там усе зроблено для того, щоб учні не відчували ніяких обмежень».

Серед проблем також виокремили нестачу в Україні необхідних реабілітаційних центрів для інвалідів, а також відсутність єдиної програми інклюзивного навчання.
Правильне сприйняття і розуміння рівності здорових людей та людей з вадами – це робота насамперед психологів та соціальних працівників, наголошували під час розмови.

Джерело: Прес-служба Ужгороської міськради
До теми
- У жовтні в Ужгородському перинатальному центрі народилися 90 дівчаток і 90 хлопчиків
- Світло пам’яті на Пагорбі Слави в Ужгороді
- Карета швидкої допомоги «Оксана»: артефакт війни – в Ужгородському замку
- Ужгородці назвали головні проблеми міста та країни в опитуванні ГО «Захист держави»
- Раз на рік – для всіх: в Ужгороді відбувся щорічний День відкритих дверей у резиденції єпископів
- Ужгород відзначає 1132 річницю з часу першої писемної згадки: цікаві факти про місто
- В Ужгороді ветерани, родини військових та переселенці можуть отримати безоплатні юридичні консультації
- У серпні в Ужгороді народилося 222 немовлят - 103 дівчинки та 119 хлопчиків
- З історії ужгородської школи ім. Масарика: в Ужгороді видрукувані унікальні видання
- Фейки та маніпуляції у закарпатських медіа: що робити і чи треба
- Ужгород долучився до всеукраїнської акції «Дзеркало Незалежності»
- Найбільш інстаграмні місця в Ужгороді
- 48 перших класів: в Ужгороді триває підготовка до початку навчання
- Кількість першокласників в Ужгороді зменшилася
- Central Park від SENSAR Development: новий погляд на життя у великому місті
- INCLUSIVE-ED4ALL: освіта для всіх і кожного у сільських громадах України та Румунії
- Втрачений Ужгород: про що писали газети сто років тому, у червні 1925-го? (ФОТО)
- 108 хлопчиків та 80 дівчаток, серед яких 4 двійні, народилися в червні в Ужгороді
- Майже 200 тисяч експонатів у понад 40 експозиційних залах у фондах обласного краєзнавчого музею
- В Ужгороді водій автобуса веде блог про свою роботу

До цієї новини немає коментарів