Tolk нагадує: що варто знати кожному споживачу, щоби допомогти енергетиці країни вистояти
Не секрет, що в українській енергосистемі зберігається дефіцит потужності через пошкодження росіянами ключових об'єктів. Система поки що тримається і налагоджена так, щоб запобігти колапсу. Тож не підігруйте ворогу, прислухайтесь до Tolkових порад свого постачальника комфорту, зважайте на офіційні попередження оператора системи розподілу та місцевої влади.
Що я можу зробити, щоб допомогти енергосистемі?
Потрібно вчасно і в повному обсязі сплачувати за спожиту електроенергію. Це правило номер один. Зібрані кошти потрібні для придбання ресурсу на виробництво електроенергії на наступні періоди, а також для відновлення пошкоджених чи зруйнованих об'єктів енергетики.
Крім того, варто зменшити використання електроприладів у пікові години навантаження. Це ранкові та вечірні години у будні, коли всі активно збираються на роботу або повертаються додому після робочого дня.
Отже, у проміжках із 7:00 до 10:00 та із 18:00 до 22:00 слід користуватись правилом одного ввімкненого приладу. І це вже може спрацювати. Наприклад, поки підсушуєте феном волосся, не вмикайте одночасно ще й електрочайник або мікрохвильовку.
А від роботи деяких приладів у пікові години варто відмовитись взагалі. Наприклад, запрограмуйте роботу електробойлера так, щоб у пікові години він не споживав електроенергію або відключайте його. Не користуйтесь такими потужними приладами як обігрівач чи кондиціонер, праска, пралка, посудомийка у ці пікові години. Плануйте їхню роботу, за можливості, на ніч або обідній час.
Випрацьовуйте звичку вимикати світло, виходячи з кімнати, аби не освітлювати порожні площі. Вимкніть із розеток усі ті прилади, якими ви не користуєтесь, адже монітори, тюнери, зарядні пристрої продовжують споживати електроенергію у режимі очікування. Навіть маленький монітор мікрохвильовки, який показує час, споживає кіловати, поки ви не грієте їжу. А чи потрібно витрачати на це кошти?
Якщо не знижувати рівень споживання у кожній оселі, то виробленої електроенергії просто не вистачить на всіх. Можуть траплятись аварійні відключення або операторам системи розподілу доведеться когось відключати планово.
Чому стаються відключення без попереджень?
Якщо ніхто не попереджав заздалегідь про відключення світла, то десь на мережі трапилась аварійна ситуація. Локальні аварії якраз можуть ставатися у моменти сильного навантаження на систему. Наприклад, коли люди нехтують проханнями споживати ощадливо.
Або ж від нових влучань ворога по енергосистемі.
Щоб колапс не ставався на великих ділянках, локально може спрацьовувати захист. Тобто, щоб не зникло світло в цілому місті, стається автоматичне відключення у якомусь конкретному мікрорайоні, де була аварійна ситуація. Ремонтна бригада одразу виїде її усувати, на що, до речі, теж потрібен час. При цьому важливо, щоб в енергетиків були ресурси, чим ремонтувати мережі та об'єкти при аварійному відключенні. Й тут знову повертаємось до питання, чи всі споживачі вчасно сплатили за електроенергію, щоб можна було придбати необхідні матеріали та ресурси.
Українські енергетики залучають усе наявне обладнання, щоб енергосистема працювала. І заходи з убезпечення і покращення системи тривають постійно. Якщо ви слідкуєте за новинами, то могли чути про планові роботи, спрямовані на підвищення надійності електропостачання в окремих громадах. Про такі відключення оператор системи розподілу завжди попереджає на своїх джерелах, про них повідомляють місцеві органи самоврядування. А про аварійні відключення, про спрацювання автоматичного захисту систем розподілу електроенергії попередити неможливо. На те вони й аварійні, що стаються незаплановано і непрогнозовано.
Якщо ви бачите ремонтну бригаду, не фіксуйте її роботу на камеру і ні в якому разі не розказуйте нікому. Інформаційна тиша — надійний помічник. Не давайте ворогу шанс отримати цінні дані, які він може використати для подальшого планування своїх атак.
Як підготуватись до аварійних або планових відключень?
Аби мати все ж якийсь комфорт в оселі, поки відсутнє електропостачання у мережі, можна заздалегідь подбати про освітлювальні прилади на батарейках або із можливістю підзарядження. Це можуть бути різні ліхтарики, світлодіодні свічки, світильники на акумуляторах, освітлювальні прилади на фотоелементах, що заряджаються від сонця тощо.
Мінімально для підзарядки телефону чи того ж ліхтарика слід мати під рукою заряджений павербанк. Зверніть увагу на різноманітні акумулятори, павербанки.
Для живлення своєї оселі можна використовувати портативні зарядні станції або альтернативні джерела електроенергії. Наприклад, генератори: бензинові чи дизельні, сонячні мініелектростанції тощо. Відповідно, зарядні станції потрібно періодично перевіряти, аби переконатись, що рівня зарядки буде достатньо у разі потреби. А для роботи не дуже екологічних генераторів варто запастись пальним і мастилом. Саме час перевірити наявність і поповнити запаси.
До теми
- Підприємці можуть отримати підтримку від держави для встановлення відновлювальних джерел енергії
- Віктор Микита: " Кожна область, зокрема і Закарпатська, готує власний енергетичний паспорт"
- Експорт електроенергії з України – як самому розібратися, чи продають її під час блекаутів
- Tolk продовжує навчати діток енергозбереженню: тривають уроки в школах Ужгорода
- Розподілена генерація в умовах війни: як забезпечити громади енергією
- Група Tolk зміцнює партнерські відносини на європейському енергетичному ринку
- «Закарпаттяобленерго» закликає побутових споживачів врегулювати договірні відносини
- Способи виживання бізнесу в умовах «без світла»: закарпатський приклад
- Енергія сонця – у поміч бізнесу: як на Закарпатті підприємці забезпечують себе власною електроенергією
- Світло без графіків. Енергетичні рішення для побутових споживачів Закарпаття
- ТОВ «Закарпаттяенергозбут» закликає побутових споживачів, які використовують електроенергію на непобутові потреби, врегулювати договірні відносини
- Закарпаттяобленерго: побутові споживачі, які використовують електроенергію для бізнесу, повинні врегулювати договірні відносини
- Спрощуйте роботу з документами – користуйтесь разом із Тоlk сервісом «Вчасно»
- Усе про нову ціну на електроенергію для населення – в роз’ясненнях фахівців Tolk
- Закарпаттяобленерго нагадує споживачам: по 3 червня можна передавати показання лічильника
- 15 травня: на Закарпатті діють контрольовані аварійні відключення
- За матеріалами БЕБ на Закарпатті судитимуть 5 осіб, які організували нелегальні гральні заклади
- Щорічний Індекс Опендатабота показав реальну ефективність вітчизняного бізнесу
- Закарпаттяобленерго нагадує: по 3 березня можна передавати показники засобів обліку електроенергії
- Закарпаттяобленерго» нагадує непобутовим споживачам: показники лічильника слід передавати з 1 по 3 число
До цієї новини немає коментарів