Урочисте відкриття Бескидського тунелю в Карпатах НАЖИВО

Пропускна спроможність збільшиться з 47 до 100 пар поїздів на добу, а швидкість проходження зросте до 70 км/г. Старий законсервують і будуть використовувати, як евакуаційний.
«Це – не лише найбільший інфраструктурний проект, реалізований у нас в країні протягом останніх десятиліть. Це – проект, завдяки якому Україна стає ще ближчою до Європейського Союзу, а Євросоюз – до України. Адже він – частина міжнародного транспортного коридору, який прямує територією Італії, Словенії, Угорщини, Словаччини, України та далі на схід. Тут проходить до 40% наших транзитних вантажів у напрямку Західної і Центральної Європи. Бескидський тунель – символ масштабного оновлення країни, переходу до сталого розвитку», – написал президент Порошенко.
Через низьку пропускну здатність Бескидського тунелю, побудованого в кінці позаминулого століття, в 2006-му було прийнято рішення про необхідність його реконструкції. Це було питанням часу. Він залишається єдиним одноколійних ділянкою в 5-м пан’європейському транспортному коридорі (Італія – Словенія – Угорщина – Словаччина – Україна – Росія).
Тунель був побудований ще за часів Австро-Угорщини у 1886 році за імператора Франца-Йосифа I. Чи не дивно, що термін його експлуатації вичерпався, навіть з урахуванням відновлення у середині минулого століття.
Проектування реконструкції велося з 2007 року, а її бюджет весь час зростав. Останній раз це відбулося в середині березня – Кабмін збільшив кошторис майже на третину, а загальна вартість зросла до 2,292 мільярда гривень. Сума залучених кредитних коштів міжнародних фінансових установ становить: ЄБРР – 40,46 млн, ЄІБ – 55 млн євро, при повній вартості в більш близько 125 мільйонів євро.
Крім аварійної ситуації, прийняття рішення про будівництво нового Бескидського тунелю було обумовлено ще одним вагомим фактором. Щоб провести капремонт існуючого тунелю, необхідно було на два роки закрити наскрізний рух поїздів по залізниці Львів – Сколе – Мукачеве. Це скоротило б можливості для експорту українських товарів до країн Південної і Південно-Західної Європи. За приблизними підрахунками, за два роки економіка України не дорахувалася б майже 2 млрд. доларів.
Джерело: ua.news
До теми
- «Бограч-index» – вересень 2025: за місяць ціни за продукти змінилися на - 6,2%
- Квитки з Ужгорода до Європи вже у продажі: розклад, ціни, вартість альтернативних маршрутів
- Результати НМТ 2025: з якими предметами найкраще впоралися закарпатські вступники
- 6-те місце в Україні: на Закарпатті за пів року ввели в експлуатацію понад 215 тис. м? житла
- На Закарпатті найменше розлучень: статистика за перше півріччя 2025
- Три громади Закарпаття вчилися управляти публічними інвестиціями
- Механізми підтримки громад: донори, інституції та реальні кейси
- Закарпаття: за останній тиждень підтверджено три десятки випадків COVID-19
- «Бограч-index» – серпень 2025: за місяць ціни за продукти змінилися на - 11%
- Нацпарк «Синевир» – домівка для понад 30 врятованих бурих ведмедів
- Закарпатська обласна станція переливання крові повідомляє про потребу в донорах крові усіх груп
- "Повертаю себе собі" - проєкт, мета якого допомогти ветеранам і родинам знайти нові точки опори
- Стіл для найсміливіших із нас – традиція вшанування пам’яті про захисників України. Долучайтесь!
- Мистецька резиденція неподалік Ужгорода має шанс стати центром культурного життя Закарпаття
- Унікальне видання - за донат: Федір Шандор пропонує поповнити бібліоколекції виданням "Мілітарна хроніка Закарпаття"
- "Казали, що ми не повинні жити на світі, бо ми роми, ми зіпсована нація", — згадують очевидці нацистського геноциду
- Ветеранська політика в дії: приклад успішної інтеграції захисників України у поліції в Закарпатській області
- Тея, Муначімсо Айві, Раліна, Деян, Теодор, Іслам - серед імен, які закарпатці давали своїм дітям цьогоріч
- Бичківський медяник: вишиваний оберіг, який можна спробувати на смак
- На Закарпатті найгірші результати НМТ з української мови та математики, але найкращі – з хімії
До цієї новини немає коментарів