Урочисте відкриття Бескидського тунелю в Карпатах НАЖИВО

Пропускна спроможність збільшиться з 47 до 100 пар поїздів на добу, а швидкість проходження зросте до 70 км/г. Старий законсервують і будуть використовувати, як евакуаційний.
«Це – не лише найбільший інфраструктурний проект, реалізований у нас в країні протягом останніх десятиліть. Це – проект, завдяки якому Україна стає ще ближчою до Європейського Союзу, а Євросоюз – до України. Адже він – частина міжнародного транспортного коридору, який прямує територією Італії, Словенії, Угорщини, Словаччини, України та далі на схід. Тут проходить до 40% наших транзитних вантажів у напрямку Західної і Центральної Європи. Бескидський тунель – символ масштабного оновлення країни, переходу до сталого розвитку», – написал президент Порошенко.
Через низьку пропускну здатність Бескидського тунелю, побудованого в кінці позаминулого століття, в 2006-му було прийнято рішення про необхідність його реконструкції. Це було питанням часу. Він залишається єдиним одноколійних ділянкою в 5-м пан’європейському транспортному коридорі (Італія – Словенія – Угорщина – Словаччина – Україна – Росія).
Тунель був побудований ще за часів Австро-Угорщини у 1886 році за імператора Франца-Йосифа I. Чи не дивно, що термін його експлуатації вичерпався, навіть з урахуванням відновлення у середині минулого століття.
Проектування реконструкції велося з 2007 року, а її бюджет весь час зростав. Останній раз це відбулося в середині березня – Кабмін збільшив кошторис майже на третину, а загальна вартість зросла до 2,292 мільярда гривень. Сума залучених кредитних коштів міжнародних фінансових установ становить: ЄБРР – 40,46 млн, ЄІБ – 55 млн євро, при повній вартості в більш близько 125 мільйонів євро.
Крім аварійної ситуації, прийняття рішення про будівництво нового Бескидського тунелю було обумовлено ще одним вагомим фактором. Щоб провести капремонт існуючого тунелю, необхідно було на два роки закрити наскрізний рух поїздів по залізниці Львів – Сколе – Мукачеве. Це скоротило б можливості для експорту українських товарів до країн Південної і Південно-Західної Європи. За приблизними підрахунками, за два роки економіка України не дорахувалася б майже 2 млрд. доларів.
Джерело: ua.news
До теми
- "Ми не можемо щось дати, якщо самі цього не маємо", — Василь Мандзюк про роботу капелана в тилу
- Черги на кордонах із ЄС: осінні канікули та нова система контролю спричинили затори
- ID-паспорт для пораненого військового - без черг, бюрократії й затримок
- Які штами грипу циркулюватимуть в Закарпатті, чи зафіксовані вже випадки і коли чекати на епідемію
- Простір підтримки і відновлення: на Закарпатті допомагають військовим повернути рівновагу
- «Бограч-index» – жовтень 2025: за місяць ціни за продукти змінилися на - 2,1%
- На Закарпатті збільшується кількість хворих на ГРВІ: медики радять подбати про імунітет
- На Закарпатті вакцинувалися проти грипу 642 людини
- Закарпатка створила клінінговий бізнес завдяки Службі зайнятості
- Серйозна розмова: як українським батькам навчити дітей розуміти свої права
- На Закарпатті побільшало злочинів за участю неповнолітніх, але зменшилася кількість тяжких правопорушень
- Імпровізація через емоції: в Ужгороді діє плейбек-театр для підлітків та дорослих
- Кожна дитина важлива - "Дорога життя" в Ужгороді доводить це вже 26 років
- За минулий тиждень на грип та ГРІ на Закарпатті захворіло 3375 осіб
- Закарпатців запрошуєть реєструватися га School of Resilience — безкоштовний проєкт для особистісного розвитку молоді
- Найстарішому закарпатцю – 107 років!
- Як працюють РЕБ-системи: український досвід «Бабая»
- Завершується приймання робіт на конкурс «Карпатський сторітелінг»: встигнути виграти путівку у табір у Словаччину
- На Закарпатті переселенка з Шостки вирощує понад 150 сортів троянд
- Захворюваність на ГРВІ нижча епідемічного порогу на 43%

До цієї новини немає коментарів