Windrose готова літати за маршрутом «Київ – Ужгород», але є нюанси

Як вдалося дізнатися Varosh, є реальна можливість, що вже до кінця цього року саме ця компанія – «Роза Вітрів» (WINDROSE airlines) – почне здійснювати регулярні рейси між Закарпаттям та Києвом.
Попередній формат – це 2 рейси на тиждень пасажирськими двомоторними турбогвинтовими літаками франко-італійського концерну ATR (фран. Avions de Transport R?gional), місткістю 40-72 пасажирські місця. Перемовини наразі ведуться на різних рівнях, зокрема із залученням як Міністерства інфраструктури, так і Закарпатської ОДА, і активізувалися вони з огляду на те, що вже наприкінці вересня, а саме 25 вересня, під час візиту президента Володимира Зеленського до Братислави має бути підписана нова угода між Словаччиною та Україною (термін дії попередньої 10-річної угоди вийшов у 2016-ому).
Ця угода дасть можливість сідати та злітати літакам в/з аеропорту «Ужгород» не тільки за візуальними ознаками, а й інструментально, тобто «Украерорух» зможе супроводжувати літаки при злеті та посадці повітряним простором Словаччини.
Детальніше про цю специфіку роботи аеропорту «Ужгород» ви можете прочитати в матеріалі Ізольовані в центрі Європи: як подолати інфраструктурну відсталість Закарпаття
Окремо наголосимо: станом на зараз міжнародний аеропорт «Ужгород» працює і може приймати літаки, які злітаючи та приземляючись мають перетинати повітряний простір Словаччини, і з цим проблем нема і не було. Нова угода має дати можливість українській стороні супроводжувати літаки, які злітають чи сідають в Ужгороді, за допомогою технічних засобів. На даним момент усі літаки, які сідають чи злітають з ужгородського летовища, роблять це за візуальними ознаками, тобто пілоти керують бортом самостійно.
Окрім бажання чи його відсутності в компанії-перевізника, а також специфіки летовища в Ужгороді, яке може приймати лише обмежений перелік літаків через обмеженість злітної смуги, є ще один, можливо, наразі вирішальний момент – це збитковість авіарейсу «Київ – Ужгород».
Відтак, умовою від усіх авіакомпаній, які зацікавилися та можуть здійснювати рейси до та з Ужгорода, є гарантування незбитковості рейсів, а це передбачає чи то механізм дотацій з бюджету, що вже здійснювала Закарпатська обласна рада для компанії «Мотор Січ», чи інші механізми бронювання наперед певної кількості квитків, що гарантує незбитковість рейсу.
На офіційному сайті компанії «Роза Вітрів» (WINDROSE airlines) значаться як частина парку 2 літака ATR 72-600 на 72 пасажири. Водночас, 2 тижні тому компанія звітувала в медіа, що отримала свій 4-й літак ATR 72.
Українська авіакомпанія Windrose наразі літає в Україні з Києва у напрямках Львова, Миколаєва, Харкова, Одеси, Дніпра, Запоріжжя, Івано-Франківська. До прикладу, з Києва до Львова квиток на вересень-жовтень коливається від 800 до 2000 грн залежно від дня та напрямку, і це щоденні рейси. Поки не відомо, якою може бути ціна та графік рейсів за маршрутом Київ – Ужгород.
Нагадаємо, що протягом 2019-го року було відновлено регулярне авіасполучення між Києвом та Ужгородом: компанія Мотор Січ запустила ці рейси спершу з пересадкою у Львові, а тоді прямі 3 рази на тиждень, але це стало можливим завдяки компенсації з обласного бюджету. Літали 46-річні АН-24 місткістю 48-52 пасажири, а ціна квитка була понад 2000 грн. У липні 2020 року стало відомо, що рішенням Антимонопольного комітету було заблоковано дотаційні виплати Закарпатської облради компанії Мотор Січ на суму 9 мільйонів гривень.
Varosh Фото: з офіційної сторінки Windrose
До теми
- «Мені 53 роки, я колишній начальник карного розшуку, капітан міліції. У обох моїх очах штучні кришталики, але я пішов у бойову бригаду…» Історія бійця 128-ї бригади
- Рентген для меча: що показали дослідження старовинного експонату в ужгородському замку?
- 10 книжкових подарунків із Закарпаття: чому на них варто зупинити свій вибір
- "Я відкопав цього військовослужбовця і ми продовжили далі бій": історія прикордонника Андрія Яворини
- «Я повернувся в Україну не для того, щоб сидіти в тилу, тому не роздумував». Історія бійця 128-ї бригади Дмитра
- "Я щодня чекаю сина додому": спогади матері мукачівського Захисника
- Як варять бограч у закарпатській 128-ій бригаді
- “Спостерігаємо значне збільшення заяв від вступників” – ректор УжНУ Володимир Смоланка про проміжні результати вступної кампанії 2025
- “Пам’ятайте, що за кожним ветераном чи ветеранкою стоїть унікальний і складний досвід ”, - психологиня Людмила Балецька
- «По нас і «Гради» працювали, і ствольна артилерія, і танки, і вертушки…» Історія бійця 128-ї бригади Дмитра
- Віктор Суліма (Грузин): «Мрію відкрити невеличкий туристичний комплекс десь у мальовничому селі»
- «Відвертість» Михайла Дороговича: відомий фотограф презентував перше видання своїх робіт
- "Найлегше – це керувати дроном, а найважче – розібратися в цих всіх лініях, радіохвилях": історія 19-річної пілотки БПЛА
- Десантник «Шакал» із Вовкового
- Сонячний годинник Ужгорода і його особливий час
- «Більше пів року я прожив у російській окупації, у мене майже вся сім’я в ЗСУ, тому навіть не думаю, щоб «косити» чи піти в СЗЧ…» Історія бійця 128 бригади Вадима
- «Я бачила, як потрібна була кров»: історія донорства Діани Товстун після пекла Маріуполя
- Герої без зброї: начальник караулу Володимир Штимак про дитячу мрію, яка здійснилась, та виїзди на межі життя
- «152 мм смерті за 15 метрів»: як пікап урятував життя артилериста з Ужгорода
- Станцювати чардаш, побачити клявзи й потрапити під полонинську грозу. Туристична подорож Закарпаттям століття тому
До цієї новини немає коментарів