Windrose готова літати за маршрутом «Київ – Ужгород», але є нюанси

Як вдалося дізнатися Varosh, є реальна можливість, що вже до кінця цього року саме ця компанія – «Роза Вітрів» (WINDROSE airlines) – почне здійснювати регулярні рейси між Закарпаттям та Києвом.
Попередній формат – це 2 рейси на тиждень пасажирськими двомоторними турбогвинтовими літаками франко-італійського концерну ATR (фран. Avions de Transport R?gional), місткістю 40-72 пасажирські місця. Перемовини наразі ведуться на різних рівнях, зокрема із залученням як Міністерства інфраструктури, так і Закарпатської ОДА, і активізувалися вони з огляду на те, що вже наприкінці вересня, а саме 25 вересня, під час візиту президента Володимира Зеленського до Братислави має бути підписана нова угода між Словаччиною та Україною (термін дії попередньої 10-річної угоди вийшов у 2016-ому).
Ця угода дасть можливість сідати та злітати літакам в/з аеропорту «Ужгород» не тільки за візуальними ознаками, а й інструментально, тобто «Украерорух» зможе супроводжувати літаки при злеті та посадці повітряним простором Словаччини.
Детальніше про цю специфіку роботи аеропорту «Ужгород» ви можете прочитати в матеріалі Ізольовані в центрі Європи: як подолати інфраструктурну відсталість Закарпаття
Окремо наголосимо: станом на зараз міжнародний аеропорт «Ужгород» працює і може приймати літаки, які злітаючи та приземляючись мають перетинати повітряний простір Словаччини, і з цим проблем нема і не було. Нова угода має дати можливість українській стороні супроводжувати літаки, які злітають чи сідають в Ужгороді, за допомогою технічних засобів. На даним момент усі літаки, які сідають чи злітають з ужгородського летовища, роблять це за візуальними ознаками, тобто пілоти керують бортом самостійно.
Окрім бажання чи його відсутності в компанії-перевізника, а також специфіки летовища в Ужгороді, яке може приймати лише обмежений перелік літаків через обмеженість злітної смуги, є ще один, можливо, наразі вирішальний момент – це збитковість авіарейсу «Київ – Ужгород».
Відтак, умовою від усіх авіакомпаній, які зацікавилися та можуть здійснювати рейси до та з Ужгорода, є гарантування незбитковості рейсів, а це передбачає чи то механізм дотацій з бюджету, що вже здійснювала Закарпатська обласна рада для компанії «Мотор Січ», чи інші механізми бронювання наперед певної кількості квитків, що гарантує незбитковість рейсу.
На офіційному сайті компанії «Роза Вітрів» (WINDROSE airlines) значаться як частина парку 2 літака ATR 72-600 на 72 пасажири. Водночас, 2 тижні тому компанія звітувала в медіа, що отримала свій 4-й літак ATR 72.
Українська авіакомпанія Windrose наразі літає в Україні з Києва у напрямках Львова, Миколаєва, Харкова, Одеси, Дніпра, Запоріжжя, Івано-Франківська. До прикладу, з Києва до Львова квиток на вересень-жовтень коливається від 800 до 2000 грн залежно від дня та напрямку, і це щоденні рейси. Поки не відомо, якою може бути ціна та графік рейсів за маршрутом Київ – Ужгород.
Нагадаємо, що протягом 2019-го року було відновлено регулярне авіасполучення між Києвом та Ужгородом: компанія Мотор Січ запустила ці рейси спершу з пересадкою у Львові, а тоді прямі 3 рази на тиждень, але це стало можливим завдяки компенсації з обласного бюджету. Літали 46-річні АН-24 місткістю 48-52 пасажири, а ціна квитка була понад 2000 грн. У липні 2020 року стало відомо, що рішенням Антимонопольного комітету було заблоковано дотаційні виплати Закарпатської облради компанії Мотор Січ на суму 9 мільйонів гривень.
Varosh Фото: з офіційної сторінки Windrose
До теми
- “Вуйко Еко”: як ветерани Вуйко, Грузин і Директор на Закарпатті крафтовий бізнес започаткували
- "Тоді ми вже знали, що кільце закривається..." Історія закарпатця, захисника Дебальцева
- Завдяки побратимам 23-річний військовослужбовець вижив у бою і продовжує службу у прикордонному відомстві на Закарпатті
- Нести вантаж війни легше удвох: історії любові й боротьби
- Книги, які найчастіше купували в Ужгороді від початку 2025 року
- Ветерани Закарпаття створили обласну команду з адаптивного спорту. Репортаж з тренування
- «Кожен наш виїзд приносить користь – якщо не знищує ворогів, то принаймні пошкоджує їхню логістику. Це додає снаги…» Історія воїна 128-ї бригади Назара
- «Я змагаюся зі своїм тілом за можливість творити», - академік, народний художник України Володимир Микита
- Герої без зброї: начальник групи автотранспортного забезпечення та ремонту техніки Андрій Лісков про руйнівну війну, ризики та відбудову
- Історія охоронців українсько-словацького кордону: німецької вівчарки Каро та кінолога В'ячеслава
- «Я порадив сусіду, котрий ховається дома, навчити поводженню зі зброєю своїх дітей. Бо якщо воювати не хоче він, тоді доведеться їм…» - воїн 128-ї бригади
- Від спецефектів у кіно до виробництва вибухівки на війні. Як боєць бригади «Хижак» керує мануфактурою боєприпасів
- Амбасадор Закарпаття у Словаччині розповів, що думає про війну
- «На бойові завдання людей відправляють тільки після того, як упевняться, що вони досконало володіють технікою…» Історія Дмитра, бійця 128 бригади
- «Війна – це не строкова служба, тут усе по-іншому. Небезпечно, звичайно, але в моральному, психологічному плані набагато легше…» Історія бійця 128-ї бригади
- «На Запоріжжі наша мінометна міна влетіла прямо в люк російського танка, що рухався підтримати піхоту…» Історія бійця 128-ї бригади
- Снайпер, офіцер, бойовий командир ДПСУ Дмитро Полончак: "Гіршого за Бахмут пекла я не бачив. Але найгірше, що висновків ніхто не робить"
- Герої без зброї: сапер Іван Гуляш про зорі, людей, котрі чекають миру та емоції під контролем
- «Я розумів, що рано чи пізно доведеться воювати, тому сприйняв мобілізацію нормально…» Історія бійця 128-ї бригади
- «Стараюся їздити на позиції тільки вночі або в погану погоду, бо моя машина – жирна ціль для ворога…» Історія Олександра, бійця 128-ї бригади
До цієї новини немає коментарів